Print Friendly, PDF & Email

Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη!

Ένα μη πολιτικό κείμενο για μια πολύ πολιτική στιγμή

Το θέμα του κειμένου δεν έχει να κάνει με το θέμα της συνθήκης της Βάρκιζας, τις πολιτικές επιλογές του ΕΑΜ και του ΚΚΕ, της αστικής τάξης της χώρας κτλ.

Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη
Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη!

Αυτά τα έχουν αναλύσει πολύ πιο καταρτισμένοι από μένα.

Το θέμα του κειμένου είναι μερικά logical fallacies (λογικές πλάνες) κι η ανιστορικότητα που ξεχειλίζει από διάφορες μεριές,

με μια συνθηματολογία που σπέρνει τη βλακεία απλόχερα σε μια, χτυπημένη ούτως ή άλλως από αυτή, κοινωνία.

1. «Βάρκιζα τέλος» από το 1946

Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη, κάτοικε της Ελλάδας του 21ου αιώνα.

Η «Βάρκιζα» τελείωσε, για το εργατικό κίνημα τουλάχιστον, από την έναρξη του Εμφυλίου. Σοβαρέψου.

2. Κάποιοι φτάσαν έστω στη Βάρκιζα

Το ξέρω ότι το να κράζεις από τον καναπέ ή έστω την ευκολία του «κοινωνικού στεκιού» ή των γραφείων της οργάνωσής σου είναι πολύ εύκολο για τις διάφορες «προδοσίες», αλλά πρέπει να σε ενημερώσω ότι κάποιοι τουλάχιστον φτάσαν μέχρι εκεί.

Δηλαδή κατάφεραν να οργανώσουν μαζικό κίνημα, αντιστασιακό εν μέσω του πιο φρικαλέου πολέμου που έχει δει η ανθρωπότητα, ένοπλο κτλ.

Εσύ, που η οργάνωσή σου στην καλύτερη μετράει μερικές εκατοντάδες άτομα σε όλη τη χώρα και δεν μπορείς να οργανώσεις απεργία στον ιδιωτικό τομέα ούτε σε χασαποταβέρνα, να είσαι πιο μετρημένος στη κριτική σου.

Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη
Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη!

Το να διατρανώνεις ότι «δεν αναγνώρισες ποτέ καμία Βάρκιζα» προϋποθέτει ότι υπήρξε στην ιστορία σου το δίλλημα και προχώρησες μπροστά.

Όταν δεν έχεις αντιμετωπίσει αυτό το δίλημμα, είναι τσάμπα μαγκιά.

3. Η Βάρκιζα δεν ήταν «προδοσία»

Η συνθήκη της Βάρκιζας ήταν πολλά στραβά, αλλά δεν ήταν προδοσία κάποιας «κακιάς» ηγεσίας (η οποία, με κάποιο μαγικό τρόπο, δεν αναγνωρίζεται ποτέ στο ΕΑΜ γενικότερα, αλλά μόνο στο ΚΚΕ) που δήθεν ήθελε να «ξεπουλήσει» τον αγώνα.

Η «ηγεσία» αυτή μέτραγε ήδη αμέτρητες θυσίες (λ.χ. ο Ζαχαριάδης πέρασε από στρατόπεδο συγκέντρωσης) και μέτρησε στο μέλλον ακόμα πιο πολλές (Μπελογιάννης – Πλουμπίδης),

θυσίες πολύ πιο πολλές από όσες έχεις περάσει εσύ που με ευκολία τους καταδικάζεις, χωρίς να έχεις μπει στη διαδικασία ούτε καν να ξέρεις τα στοιχεία για ένα θέμα πριν μιλήσεις.

Μιλάς για επαναστάτες ατσαλωμένους που κάναν λάθη αλλά τα πλήρωσαν μέχρι τέλους χωρίς δισταγμό.

Η αφήγηση ότι οργάνωσαν όλον αυτόν τον αγώνα μόνο και μόνο για να τον ξεπουλήσουν, προκειμένου να καταλήξουν στο εκτελεστικό απόσπασμα και στην εξορία, είναι ηλίθια.

4. Η Βάρκιζα ήταν ήδη αργά

Μπορεί να σου είναι εύπεπτο και να σου τσιγκλάει το θυμικό η εικόνα με τη παράδοση των όπλων και των ανταρτών να βουρκώνουν ξέρω γω, αλλά η Βάρκιζα ήταν μια (λαθεμένη) διαχείριση της ήττας που είχε ήδη έρθει.

Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη

Η ήττα ήρθε με στρατηγικά λάθη πιο πριν. Δεν είναι μόνο «η Βάρκιζα» το πρόβλημα, είναι το τι οδήγησε σε αυτήν.

Το να κεφαλαιοποιούμε αυτήν είναι πέρα από όλα τα άλλα, ανιστόρητο.

5. Αν δεν είσαι «σταλινικός», δε μιλάς για Βάρκιζα

Είναι τουλάχιστον για γέλια να βλέπεις ανθρώπους και χώρους που αν νικούσε το ΕΑΜ και το ΚΚΕ, σήμερα θα μίλαγαν για «δικτατορίες» κι «εκμεταλλευτικά συστήματα» και διάφορες άλλες τρέλες, να το παίζουν και τιμητές του αγώνα αυτού.

Το ΕΑΜ δεν ήταν συνομοσπονδία κομμουνών, ο ΕΛΑΣ δεν ήταν πολιτοφυλακή, το όνειρο τους δεν ήταν αυτό της CNT ή των τροτσκιστών, πολύ δε περισσότερο δεν ήταν το όνειρο του σημερινού βουτηγμένου στον μεταμοντερνισμό αριστεροχωρίου.

Δε χρειάζεται να συμφωνείς, αλλά αν δεν, μην τσιμπολογάς ό,τι δεν είναι δικό σου. Μίλα για τους δικούς σου ιστορικούς αγώνες.

Επίσης, ο Καστοριάδης που λατρεύεις, θεωρούσε τα Δεκεμβριανά «σταλινικό πραξικόπημα». Κι όμως, δεν είναι τρολιά.

6. Μάθε τον πολιτικό διάλογο της εποχής

Πέρα από όλα τα άλλα, είναι εκνευριστικό να βλέπεις καταγγελίες περι «προδοσίας» από ανθρώπους που δεν ξέρουν τη συζήτηση και ποιες στρατηγικές προτάσσονταν εκείνη τη περίοδο, και μάλιστα από ανθρώπους που είναι φορείς των ίδιων ιδεών που οδήγησαν στη Βάρκιζα.

Ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ (ή όποιο άλλο κόμμα της Αριστεράς τους υπόσχεται κυβερνητικές λύσεις και «μεταβατικά προγράμματα»), να κλαίνε για τους αντάρτες του ΕΛΑΣ.

οπορτουνισμός

Σου έχω νέα:

Το πρόγραμμά σου είναι παρόμοιο με αυτό που είχαν και όσοι ήταν υπέρ της Βάρκιζας. Απλά πολύ πιο νερόβραστο.

7. ΕΑΜ – ΕΛΑΣ – Μελιγαλάς

Σου έχω νέα, πάλι:

Στο Μελιγαλά οι ΕΛΑΣίτες προσπάθησαν να προστατέψουν τους ταγματασφαλήτες από τη λαϊκή οργή, παρότι λίγες ώρες πριν τους τινάζαν τα μυαλά στον αέρα.

ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - Μελιγαλάς

Είναι θέμα πολιτικού πολιτισμού και σκέψεων πιο πολυσύνθετων από απλοϊκά συνθήματα και συναισθήματα.

Και γενικά αν ρίξεις μια ματιά, σε καμία περίπτωση οι κομμουνιστές αντάρτες δε στηρίξαν τέτοια αιμοχαρή συνθήματα, ούτε καν στα αντάρτικα τραγούδια τους.

Οι κομμουνιστές τραγουδάνε:

«Έλα και πάρτη μόνος σου τη λευτεριά με τραγούδια, όπλα και σπαθιά»,

κι ακόμα κι όταν τραγούδαγαν:

«ή κόκκινη από ζωή ή κόκκινη από θάνατο»,

μίλαγαν για το δικό τους θάνατο.

Οι φασίστες τραγουδάνε:

«Τις μπότες μας θα φτιάξουμε με δέρματα απ΄αυτούς».

Δεκεμβριανά

Βλέπεις μια διαφορά;

Το σύνθημα αυτό δείχνει ότι δεν έχεις καταλάβει τον αγώνα τους ούτε στη λήγουσα.

Κλείνω με ένα τραγούδι αφιερωμένο στο μέλος του Πολιτικού Γραφείου της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ.

Πιο «ηγεσία» δε πάει.

Εκτελεσμένος από το αστικό κράτος με το όνομα του ΚΚΕ στο στόμα του.

Ευτυχώς δεν έζησε να δει αμούστακους φοιτητές του ΕΜΠ να τον κρίνουν για …πουλημένο!

Τη «Βάρκιζα» δεν την τελείωσες εσύ αγαπητέ φορέα σπρέη!

Drugitiz

Πηγή: Κατιούσα

(Visited 2.920 times, 1 visits today)