Η Ρωσία του Πούτιν φοβάται το ελληνικό σινεμά!
Απαγόρευσαν την προβολή τριών ελληνικών ταινιών στο Φεστιβάλ Μόσχας
Απαγορεύτηκε η προβολή τριών ελληνικών ταινιών στο Φεστιβάλ Σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου της Μόσχας, που επρόκειτο να διεξαχθεί 13-17 Ιουνίου για δεύτερη φορά στην πρωτεύουσα της Ρωσίας, έπειτα από το 2016.
Η διοργανώτρια επιτροπή αποφάσισε πως το «Ακίνητο Ποτάμι» του Αγγελου Φραντζή (για θρησκευτικά ζητήματα), το «Θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών» του Σύλλα Τζουμέρκα (για θέματα πορνογραφίας) και η «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη (για ομοφυλοφυλικούς υπαινιγμούς), θα ξεσήκωναν αντιδράσεις αυτόνομων ιδιωτικών ομάδων περιφρούρησης της ρωσικής προπαγάνδας.
Προσέξτε τον θρίαμβο του σκοταδισμού: Η απαγόρευση επιβλήθηκε από την οργανωτική επιτροπή στον εαυτό της πριν καν επέμβει κάποια κρατική αρχή.
Εν ολίγοις νίκησε ο φόβος, όπως τονίζει ο διευθυντής προγραμματισμού του φεστιβάλ, Δημήτρης Γεωργιάδης, ο οποίος φυσικά δήλωσε την παραίτησή του:
«Το θλιβερό της υπόθεσης είναι πως η απαγόρευση δεν προέκυψε με την επίσημη εντολή κάποιας κρατικής αρχής, αλλά από τον φόβο για τις αντιδράσεις διάφορων οργανώσεων, καθώς θεώρησαν ότι οι τρεις αυτές ελληνικές ταινίες είχαν στοιχεία ξεκάθαρα προβοκατόρικα για την ρωσική κοινωνία.
Παρά το γεγονός πως τα φιλμ είχαν ήδη υποτιτλιστεί και η διαδικασία είχε προχωρήσει, η επιτροπή του φεστιβάλ μου σύστησε να επιλέξω κάποιες άλλες ταινίες, αίτημα φυσικά στο οποίο αρνήθηκα και βεβαίως έθεσα την παραίτησή μου στην διάθεσή τους.
Δεν θεωρώ ότι έκανα κάποια επαναστατική κίνηση, ξεκαθάρισα ότι η ισχύουσα νομοθεσία με εμπόδισε να κάνω σωστά την δουλειά μου».
Ο σκηνοθέτης Αγγελος Φραντζής όπως σχολιάζει αιχμηρά στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebbok, το φεστιβάλ αποφάσισε ότι οι ταινίες αντιβαίνουν την ρώσικη νομοθεσία για «το θρησκευτικό συναίσθημα», την «ομοφυλόφιλη προπαγάνδα» και την «πορνογραφία».
Θέση πήρε και ο σκηνοθέτης της ταινίας «Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών» Σύλλας Τζουμέρκας, αναφέροντας ότι:
«Είναι πάντοτε γοητευτικό να βλέπεις πεφωτισμένες ηγεσίες, νομοθεσίες και διευθύνσεις φεστιβάλ να θέλουν να προστατέψουν τους πολίτες, τον τρόπο ζωής τους, την διαχείριση της ελευθερίας τους και στο τι εκτίθενται ως θεατές ή αναγνώστες.
Η αποπνικτική και ενίοτε εγκληματική ηλιθιότητα όλων των παραπάνω είναι ούτως ή άλλως απέθαντη».
Πηγή: Ημεροδρόμος