Προς κοψοχέρηδες και πεφτοσυννεφάκηδες του Facebook!
«Όταν υποψήφιοι βουλευτές «επενδύουν» δεκάδες χιλιάδες ευρώ για την προσωπική τους προβολή μέσω του Facebook τι πιστεύετε ότι θα κάνουν όταν εκλεγούν; Πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο Facebook και πόσοι χρήστες γίνονται «στόχοι» της;»
Πριν από κάθε εκλογική αναμέτρηση γινόμαστε μάρτυρες της «πολιτικής» που ακολουθούν προεκλογικά όλα τα αστικά κόμματα και κάθε λογής «χορηγούμενοι» υποψήφιοι.
Αμέτρητες διαφημίσεις από «κάθε καρυδιάς καρύδι» (κυριολεκτικά και μεταφορικά) κι απίθανους τύπους εμφανίζονται στις οθόνες των χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και ειδικότερα του Facebook,
όπου ζητάνε την ψήφο μας ή πιο σωστά τον πολυπόθητο «σταυρό προτίμησης», που θα είναι το εισιτήριό τους για τα έδρανα του Κοινοβουλίου και σαν καλοί (μ)πατριώτες και «σωτήρες» που είναι θα «σώσουν» τον λαό και τον τόπο.
Δεν είμαι σίγουρος για το πόσοι χρήστες των ΜΚΔ (και ψηφοφόρων) έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη διαφορά που έχει μια χορηγούμενη διαφήμιση από μια απλή ανάρτηση π.χ. στο Facebook.
Είναι σίγουρα αρκετοί εκείνοι που πιστεύουν πως δεν υπάρχει καμιά διαφορά, πως είναι το ίδιο ή πως δεν έχει σημασία.
Κι ακόμα περισσότεροι αυτοί που δεν παρατηρούν καν τη μαγική λεξούλα «Χορηγούμενη», η οποία υποχρεωτικά αναγράφεται στο επάνω μέρος κάθε διαφήμισης που εμφανίζεται σαν απλή ανάρτηση και με τρόπο ώστε να ψαρέψει ψήφους.
Προς κοψοχέρηδες και πεφτοσυννεφάκηδες του Facebook!
Κι όταν πια οι υποψήφιοι έχουν μαζέψει τους ψήφους-σταυρούς που θα τους φέρουν στην Βουλή, τότε γρήγορα θα αποδειχτεί ότι ασκούν κι αυτοί την ίδια ακριβώς αντιλαϊκή πολιτική με τους προκατόχους τους ανεξαρτήτως με ποιο (από)κομμα έχουν εκλεγεί!
Κι όταν έρθει η στιγμή που το «μιας χρήσης» (από)κομμά τους οδεύει προς διάλυση τότε τους βλέπεις να μεταπηδούν σαν τα ποντίκια από το ένα (από)κομμα στο άλλο, με φωτεινή εξαίρεση τους βουλευτές του ΚΚΕ, όπως έχει αποδειχτεί άπειρες φορές στο παρελθόν. (Δείτε πίνακα στο τέλος).
Έτσι οι ψηφοφόροι τους για ακόμη μια φορά μετατρέπονται σε κοψοχέρηδες και πεφτοσυννεφάκηδες που καταριούνται την ώρα και την στιγμή που τους ψήφισαν.
Πόσο κοστίζει όμως μια διαφήμιση στο Facebook και πόσοι χρήστες γίνονται «στόχοι» της δίνοντας τρομερό πλεονέκτημα σε όσους διαθέτουν τα χρήματα για να προβληθούν;
Η απάντηση φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί:
Αυτή είναι η ενημέρωση που παρέχει το Facebook σε όποιον θέλει να προβληθεί μέσα από τις σελίδες του.
Από την εικόνα βλέπουμε πως το μέγιστο κόστος για έναν υποψήφιο που θέλει να προβληθεί (χρησιμοποιώντας συνήθως κάποιο σποτ ή βίντεο) ανέρχεται σε 1.500 ευρώ ανά ημέρα.
Σε μία μόνο ημέρα δηλαδή το σποτάκι του υποψηφίου θα προβληθεί κατά μέσο όρο σε περίπου μισό εκατομμύριο (!) χρήστες και αν σκεφτείτε πως η προεκλογική περίοδος διαρκεί 30 ημέρες αντιλαμβάνεστε όλοι για τί ποσά μιλάμε και σε πόσους χρήστες το Facebook ρίχνει «δόλωμα».
Φέρνοντας λοιπόν ένα ρεαλιστικό παράδειγμα, το ποσό που θα πρέπει να καταβάλει ένας υποψήφιος βουλευτής για να προβληθεί για 15 ημέρες (διάστημα που αντιστοιχεί στην μισή προεκλογική περίοδο) ανέρχεται στα 22.500 ευρώ και το σποτάκι του θα εμφανιστεί στις οθόνες 7,5 εκατομυρίων (!) χρηστών (κάθε χρήστης μπορεί να το δει περισσότερες από μία φορές).
Σε περίπτωση δε, που ένας υποψήφιος βουλευτής έχει την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει και για τις 30 ημέρες που διαρκεί η προεκλογική περίοδος, τότε το ποσό φτάνει τα 45 χιλιάδες (!) ευρώ και θα προβληθεί στις οθόνες σχεδόν 15 εκατομμυρίων χρηστών, κατά μέσο όρο!
Θα επαναλάβουμε πως αυτά τα χρήματα πληρώνονται από την τσέπη του υποψηφίου, εκτός κι αν έχει βρει κάποιο γερό πορτοφόλι για… χορηγό!
Μετά από αυτά τα στοιχεία γίνεται πλέον αντιληπτό ότι οι πλούσιοι βουλευτές έχουν την δυνατότητα να εκλεγούν εις βάρος των λιγότερο ευκατάστατων συνυποψηφίων τους, γίνεται δηλαδή ένας προεκλογικός αγώνας που είναι από την αρχή άνισος και βαθιά ταξικός.
Προς κοψοχέρηδες και πεφτοσυννεφάκηδες του Facebook!
Ποιος φταίει όμως όταν οι κοψοχέρηδες ψηφοφόροι δεν κάνουν ούτε τον στοιχειώδη προβληματισμό, ότι δηλαδή:
Όταν δεκάδες υποψήφιοι βουλευτές βγάζουν από την τσέπη τους χιλιάδες ευρώ για την προσωπική τους προβολή μέσω του Facebook τι πιστεύετε ότι θα κάνουν όταν εκλεγούν; (Με εξαίρεση τους υποψήφιους του ΚΚΕ, όπου ποτέ δεν προβλήθηκε κάποιος αυτόνομα).
Μήπως είναι παράλογος ο ισχυρισμός ότι όλοι αυτοί που ακολουθούν αυτή την προεκλογική «πολιτική» ποντάρουν στην εκλογή τους και ότι μετά από αυτή θα κάνουν το παν για να διασφαλίσουν την απόσβεση της «επένδυσής» τους;
Και πως αλλιώς μπορεί να το πετύχει αυτό ένας τέτοιος βουλευτής, αν δεν έφαρμόσει τον «νόμο του ισχυρού», την προσωπική αρπαχτή που του προσφέρει η βουλευτική ή ακόμα και η υπουργική καρέκλα;
Ή μήπως έχει κανείς την αυταπάτη ότι ένας βουλευτής που θα ξοδέψει ένα σκασμό λεφτά για την προσωπική του προβολή, το κάνει γιατί είναι… πατριώτης και σκέφτεται το καλό του λαού ή των ψηφοφόρων του;
Ξέρω πως μπορεί να πονέσει αρκετούς αλλά για σταθείτε και σκεφτείτε το λίγο αυτό…
Δεν είναι ποιοτικό κριτήριο για ένα κόμμα (όπως το ΚΚΕ και οι υποψήφιοι που στηρίζει), το γεγονός πως όχι μόνο δεν τους νοιάζει η προσωπική προβολή (την ιδεολογία και τις θέσεις τους προβάλουν δεν είναι καριερίστες ή περσόνες) αλλά αντίθετα στην περίπτωση που εκλεγούν
καταθέτουν ολόκληρη τη βουλευτική αποζημίωση για να καλυφτούν οι ανάγκες διάδοσης των θέσεων του Κόμματος, ενώ το ΚΚΕ τους παρέχει απλά έναν μισθό που κυμαίνεται από 750 έως 900 ευρώ;
(Στη λογική ότι ένας βουλευτής δεν είναι διαφορετικός από έναν εργαζόμενο που έχει αντίστοιχα χρόνια προυπηρεσίας).
Το πολύ πρόσφατο παράδειγμα της παραίτησης της Σεμίνας Διγενή από την θέση του ευρωβουλευτή (θυμίζουμε ότι ήρθε 2η σε σταυρούς πίσω από τον Κώστα Παπαδάκη), παραχωρώντας τη θέση της στον Λευτέρη Νικολάου – Αλαβάνο
μην υπολογίζοντας ούτε τα 20.000 ευρώ που παίρνει το μήνα ένας ευρωβουλευτής, δεν δείχνει κάτι για το πως λειτουργούν οι κομμουνιστές και όσοι συμπορεύονται μαζί τους;
Εδώ να σημειώσουμε ότι η Σεμίνα Διγενή δεν ήταν υποχρεωμένη να παραχωρήσει την θέση της αφού είναι απλά συνεργαζόμενη με το ΚΚΕ (δεν είναι μέλος).
Προς κοψοχέρηδες και πεφτοσυννεφάκηδες του Facebook!
Πως λοιπόν κοψοχέρη – ψηφοφόρε κάθεσαι και τσουβαλιάζεις το ΚΚΕ με τα αστικά (απο)κόμματα που σε έχουν προδώσει ξανά και ξανά, αλλάζοντας κάθε φορά πρόσωπα, χρώματα, ακόμα και ΑΦΜ ή λογότυπα, μόνο και μόνο για να σε εξαπατήσουν;
Παρά τις όποιες διαφωνίες σου δε νομίζεις πως ήρθε πια η ώρα να περάσεις απέναντι;
Να σπάσεις το φαύλο κύκλο των διαδοχικών εκλογικών σου «αστοχιών» και να στηρίξεις το μόνο κόμμα που δεν φοβήθηκε να σου πει την αλήθεια, ξέροντας πως λέγοντάς την θα το «πληρώσει» εκλογικά;
Πόσες φορές ακόμα θα επιμένεις να πέφτεις στην ίδια παγίδα;
Τι περιμένεις; Τι έχεις να χάσεις;
Όπως δείχνει ξεκάθαρα κι ο πίνακας που ακολουθεί, ψηφίζοντας ΚΚΕ γνωρίζεις ότι και μετά τις εκλογές η ψήφος σου θα παραμείνει στο ΚΚΕ, δεν θα «πηδήξει» αλλού…
Και το ΚΚΕ θα καταθέσει την ψήφο σου για την ενδυνάμωση του λαϊκού κινήματος… Για να δυναμώσεις εσύ!
Τι κάθεσαι, λοιπόν; Τόλμα και πέρνα απέναντι!